Cum se calculează cpc? Explicația CPO, CPL, CPS, ROAS, ROI și alți termeni

ROI este unul dintre principalii indicatori în arbitrajul de trafic, al doilea ca importanță doar după profit.

După lansarea unei campanii de publicitate, ROI este steaua călăuzitoare care conduce webmasterul către câștiguri. Și toate acțiunile ulterioare ale afiliatului depind de cât de strălucitor arde această vedetă: fie că este vorba despre creșterea cifrei de afaceri, reelaborarea reclamelor, schimbarea abordării sau oprirea traficului.

Rentabilitatea investiției în marketingul CPA este...

ROI (din engleză return on investment) este un coeficient financiar de rentabilitate a investiției, ilustrând nivelul de profitabilitate sau pierdere a unei campanii de publicitate.

Formula de calcul

Indicatorul ROI este raportul dintre valoarea profitului minus investițiile și valoarea investiției. De obicei, rentabilitatea investiției este exprimată ca procent. Sub formă de formulă arată astfel:

ROI = (Venit − Costuri) / Costuri × 100, Unde

  • Venitul este o recompensă acumulată în rețeaua CPA pe baza rezultatelor campaniei de publicitate;
  • Costurile sunt toate cheltuielile asociate unei campanii de publicitate.
  • Costul unei postări publicitare este de 200 de ruble.
  • Rețeaua CPA a acordat o recompensă pentru clienți potențiali - 500 de ruble.

ROI = (500 − 200) / 200 × 100 = 150%

Este important de reținut aici că ROI poate lua valori în intervalul de la -100% la plus infinit. Valorile negative ale indicatorului indică faptul că recompensa pentru campania publicitară a fost mai mică decât costul acesteia.

De exemplu, dacă costul unei postări este de 200 de ruble. câștigăm doar 100 de ruble, atunci calculul va fi după cum urmează:

ROI = (100 − 200) / 200 × 100 = −50%

Este imediat clar că, în consecință, am recuperat doar jumătate din investiție și am ajuns în roșu.

Există, de asemenea, o situație numită „combinare la zero”. Se întâmplă atunci când venitul final este egal cu cheltuieli - ai cheltuit 200 de ruble. și a câștigat 200 de ruble.

ROI = (200 − 200) / 200 × 100 = 0%

Fie în valută, fie în termeni procentuali, profitul în acest caz va fi zero.

Cel mai rău lucru care se poate întâmpla este să irosești toți banii „în magazinul de găluște”, fără a primi nimic pentru eforturile tale, în afară de o experiență neprețuită.

ROI = (0 − 200) / 200 × 100 = −100%

ROI va lua cea mai mică valoare negativă - −100%.

Pentru cei slabi de inimă, acesta este un motiv excelent pentru a cădea în depresie și a uita pentru totdeauna de arbitrajul traficului, dar pentru reclamele cu experiență este doar un stimulent pentru a vă înveseli, a vă împlini, a analiza rezultatul, a elimina cauza eșecului și merge mai departe, dar într-un mod pozitiv.

Pentru claritate, voi duplica toate opțiunile împreună:

Ce afectează rentabilitatea investiției

Tot. Da, da, nu glumesc.

Înțelegeți că rentabilitatea investiției este rezultatul final al întregii lucrări pe care ați făcut-o, astfel încât fiecare punct dintr-un lanț lung de scurgere are inevitabil impactul său asupra acestuia:

  • rețeaua CPA selectată;
  • atractivitatea creatorilor;
  • viteza de încărcare a paginii de destinație;
  • durata campaniei de publicitate;
  • starea de spirit a angajaților din call center;
  • Și așa mai departe și așa mai departe.

Acest lucru duce la concluzia evidentă că puteți crește dimensiunea rentabilității investiției în o sută și una de moduri:

  • alege o rețea CPA cu redevențe mari sau o aprobare mai bună;
  • testați reclame noi;
  • copiați pagina de destinație pe găzduirea rapidă și adaptați-o pentru dispozitive mobile;
  • dezactivați publicitatea în timpul „mort” pentru o ofertă...

Adică, faceți în esență lucrurile obișnuite pentru arbitraj, dar mai bine decât ieri și, în final, obțineți mai mult profit mâine decât astăzi.

Cum altfel să creșteți rentabilitatea investiției

Voi împărtăși în curând trucurile mele simple pentru optimizarea campaniilor de publicitate - într-unul dintre următoarele articole - dar deocamdată „ard” un site care vă va crește garantat rentabilitatea investiției cu 5–15%, în funcție de sursa de trafic pe care o aflați. lucrează în prezent cu.

Serviciul este un adevărat „economizor de buget” care vă permite să completați conturile rețelelor de publicitate cu un profit de până la 20%.

Lista de surse include astfel de „monstri” precum VKontakte, myTarget, MarketGid, Direct/ADVERT, Kadam, Recreativ, BodyClick, GetDirect și Airpush, așa că astăzi vă puteți înregistra la serviciu și puteți începe să cumpărați traficul preferat cu o reducere bună.

Excel atotputernic

De-a lungul timpului, veți învăța cu siguranță să estimați rapid rentabilitatea investiției în cap, dar pentru a colecta statistici precise, veți avea nevoie în continuare de un fel de instrument analitic, de exemplu, Excel sau orice echivalent.

Videoclipurile de pe YouTube vă vor spune în detaliu despre elementele de bază ale utilizării acestei aplicații și vă voi arăta pur și simplu cum ar trebui să arate formula în celula de calcul al ROI.

Ce rentabilitate a investiției este considerată norma?

Titlul este puțin provocator, pentru că aici nu există o normă și nu poate fi. Unii comercianți de arbitraj sunt destul de mulțumiți de un ROI de 20–30%, în timp ce alții lucrează exclusiv prin conexiuni cu un ROI de 100%.

Diavolul este în volum.

La viteze mici, lucrul cu un ROI mic este „plictisitor” și periculos, deoarece câștigurile sunt mici, iar orice modificare a calității traficului poate transforma un pozitiv într-un negativ.

Cu un buget mare, dimpotrivă, vă puteți permite luxul de a turna trafic pe principiul „atâta timp cât este un plus” și de a opri companiile la puțin peste zero.

Așa arată în practică...

În ciuda faptului că rentabilitatea investiției în a doua opțiune este de cinci ori mai mică, profitul real a fost de două ori mai mare. Acesta este motivul pentru care agenții de publicitate preferă să lucreze pe volume mari cu oferte de masă - către o zonă geografică largă și un public țintă mare.

Dar ce spun statisticile seci despre asta...

Când să opriți traficul

S-ar părea că răspunsul este evident: dacă astăzi merge pozitiv, dar este deja clar că mâine va fi negativ, atunci este timpul să te oprești.

„Azi” și „mâine” pot fi înțelese ca o oră, o zi sau o săptămână, adică perioada de timp prin care vizualizați și analizați statisticile.

Dar aș dori să vă reamintesc că nu ar trebui să așteptați până în ultimul minut, deoarece minusul poate să se strecoare pe furiș neobservat și să atace puțin înainte ca ROI să treacă pragul zero.

Acest lucru se întâmplă deoarece, atunci când analizează datele statistice, webmasterii, de regulă, iau în considerare doar costurile traficului din conturile de publicitate, ignorând în același timp costurile suplimentare pentru conexiune, cum ar fi înregistrarea domeniului, închirierea trackerului, comisionul pentru retragerea de fonduri pe un card bancar. , etc. mai jos în listă.

Drept urmare, puteți observa o imagine similară...

Primul advertiser a luat în calcul toate costurile și a oprit deja traficul, pentru că a văzut la timp că pachetul urma să intre în roșu.

Cel de-al doilea agent de publicitate, fără să știe, continuă să reverse cu un ROI virtual de 11% și să primească „profituri fabuloase”.

Acesta, desigur, este un exemplu exagerat și există multe nuanțe care nu pot fi descrise într-un basm, dar principalul lucru este că obțineți esența și nu uitați de costurile suplimentare suplimentare.

Desigur, dacă pompați în mod constant la volume decente cu un ROI de 500% sau mai mult, atunci nu ar trebui să vă faceți griji pentru astfel de lucruri mici, dar ceva îmi spune că nu este așa...

Cum se calculează „corect” rentabilitatea investiției în arbitraj

Am lăsat în mod intenționat acest subiect pentru o gustare, pentru a nu-mi crea confuzie în cap de la bun început.

Din păcate, din punct de vedere istoric, comunitatea de arbitraj nu a dezvoltat încă o singură formulă - „canonică” - pentru calcularea rentabilității investiției. Și războaie serioase pe forum izbucnesc din când în când în jurul acestui subiect, în care în esență nu există nici bine, nici greșit.

Și problema este aceasta: unii arbitratori calculează incorect rentabilitatea investiției...

ROI = (Venit − Costuri) / Costuri × 100,

așa cum ți-am arătat, dar puțin diferit:

ROI = Venituri / Costuri × 100.

Ca urmare a unei ușoare modificări a formulei, intervalul de valori pe care ROI-ul poate lua schimbări - devine de la 0% la plus infinit. Adică, chiar și atunci când fluxul de trafic este negativ, ROI este exprimat ca un număr pozitiv, dar mai mic de 100%, iar când fluxul de trafic este pozitiv, acesta este mai mare de 100%.

Așa arată ambele metode de calcul în comparație folosind aceleași exemple...

Părerea mea despre această problemă a fost de neclintit de mulți ani și se bazează pe comoditate. Dacă pierd bani, vreau să văd rezultatul cu semnul minus în statistici, pur și simplu pentru că îmi este mult mai ușor să efectuez analize.

Desigur, nu vă interzic să utilizați a doua opțiune, dar nu uitați să indicați în cazurile voastre „mega-profitabile” cu ROI 101% ce formulă ați folosit pentru a calcula toate acestea.

Și cu atât mai mult, nu este nevoie să demonstrezi nimănui cu perseverența unui fanatic religios corectitudinea metodei tale de calcul, pe baza unei formule de pe Wikipedia. Păstrați-o simplă și profitul va veni la dvs.

De fapt

Dar încă îmi voi permite o mică farsă în calitate de autor al articolului și voi încerca să susțin corectitudinea alegerii mele cu dovezi sociale.

Înainte de a publica materialul, am organizat special un mic sondaj în rândul afiliaților pe această temă și am obținut următorul rezultat...

Ca în orice activitate profesională, în marketingul pe Internet există o mulțime de termeni și definiții care îi ajută pe specialiști să-și navigheze rapid în munca, să facă calcule și să efectueze analize de promovare. Pentru utilizatorii fără experiență, mulți termeni nu sunt întotdeauna evidenți, motiv pentru care în articolul nostru de astăzi vom descifra definițiile și formulele de bază ale agenților de marketing pe internet și vă vom spune unde pot și ar trebui aplicați.


Pentru confortul dvs., am împărțit articolul nostru în blocuri:

Termeni și formule pentru calcularea costurilor


Acum, permiteți-ne să vă prezentăm termenii:


CTR (rata de clic)- rata de clic în publicitate. Calculat ca procent din numărul de clicuri și numărul de afișări ale anunțurilor. CTR este folosit pentru a determina eficacitatea unei campanii de publicitate.


Formulă: CTR = (număr de clicuri/număr de afișări)*100%

CPC(costpeclic) – costul pe care un agent de publicitate îl plătește pentru a da clic pe o reclamă și apoi a merge pe site. CPC ne ajută să evaluăm eficacitatea unei campanii de publicitate și să ajustăm sumele licitate. Indicatorul CPC este influențat de mai mulți factori - anunțul în sine, scorul său de calitate (CTR), regiunea de afișare, timpul, concurenții care afișează anunțuri pentru aceleași expresii cheie.


CPA (costpeacțiune)– costul unei acțiuni pe site-ul agentului de publicitate. În acest caz, agentul de publicitate însuși decide ce să accepte ca acțiune utilă. Acesta ar putea fi „Vizitați pagina de contact” sau „Trimiteți un formular de contact”. Acest termen poate include și definiția CPL (costpeconduce)– acesta este costul pe potențial client care și-a părăsit contactele sau a contactat agentul de publicitate într-un alt mod convenabil.



Pentru a urmări corect acțiunile utile, trebuie să setați un obiectiv în Google Analytics sau alt sistem de analiză, unde vor fi calculate datele.


Există, de asemenea, servicii pentru calcularea automată a indicatorului CPA - cum ar fi K-50, Roistat și altele.

CPS (costpe vânzare) – costul unei comenzi plătite de bunuri/servicii din surse de publicitate. Calculul CPS este convenabil pentru magazinele online cu plată online. În rest, este necesar un sistem de analiză end-to-end cu integrare CRM. CPS vă va ajuta să vă ajustați bugetele de publicitate și să vă îmbunătățiți eficacitatea.

CPO (cost pe comandă)- costul unei comenzi de bunuri/servicii. Diferența este că, de regulă, CPO ia în considerare toate comenzile, inclusiv cele neplătite.


CPM (cost pe mileniu) – cost pe 1000 de afișări, o definiție pentru acei advertiseri pentru care este important să transmită mesajul publicitar către utilizatorul final, fără a se concentra pe clicurile pe anunț și să plătească doar la fiecare 1000 de afișări.


Formulă: CPM = costul publicității / numărul de contacte așteptate * 1000

CPI (cost pe instalare)– cost pentru instalarea unei aplicații mobile. Calcularea CPI este utilă pentru agenții de publicitate al căror produs sunt aplicațiile mobile. Indicatorul CPI calculează costul instalării unei aplicații.


Termenii de mai sus vă vor ajuta să urmăriți eficacitatea campaniilor dvs. publicitare, să alegeți cele mai bune modele de promovare pentru dvs., precum și să controlați și să ajustați bugetul dvs. de publicitate.

Termeni și formule de calcul al profitului

Când cheltuielile au fost calculate, vine cea mai interesantă parte pentru fiecare antreprenor - calcularea profiturilor. Mai jos vei găsi formule și definiții care vor deveni asistenții tăi fideli.

Costurile publicitare pentru vânzări (A/S)– determinarea eficacității publicității. Folosind o formulă simplă A/S, puteți calcula profitul din produsul/serviciul promovat minus costurile cheltuite pentru susținerea acestui produs/serviciu. De obicei, indicatorul este calculat pentru perioada anuală sau perioada de raportare a companiei.


Rentabilitatea cheltuielilor publicitare (ROAS)- o definiție care ne ajută să calculăm cât profit ați primit din campaniile publicitare. De exemplu, ați obținut un profit de 100.000 de ruble din publicitate, în timp ce ați cheltuit 30.000 de ruble pe publicitate. Calculăm: 100.000/30.000 = 3,3 ruble. ați primit din fiecare 1 rublă cheltuită cu publicitate.


Formulă: ROAS = profit/cheltuieli pe canalele de publicitate


ROI (rentabilitatea investiției)Și ROMI (Rentabilitatea investiției de marketing) diferă de rentabilitatea cheltuielilor publicitare prin dimensiunea părții de cost. ROMI (ROI) ia în considerare toate costurile de marketing, nu doar canalele de publicitate (de exemplu, crearea unui site web, dezvoltarea de noi reclame pentru publicitate display etc.).


Formulă: ROMI (ROI) = profit / cheltuieli de marketing


Costurile publicitare până la marjă (A/M)- o alta definitie care ajuta la evaluarea rentabilitatii reclamei, dar nu a costurilor in raport cu profitul, ci a costurilor in raport cu profitul, minus costul produsului/serviciului, adica profitul net din investitie.

EPC (venituri pe clic)- un indicator similar cu indicatorul CPC, diferența este că CPC este costul pe clic, iar EPC este profitul din 100 sau 1000 de clicuri.


Formulă: EPS = (venituri/număr de clicuri) * 100 (sau 1000)

LTV (Valoarea de viață)- acesta este profitul total al companiei primit de la un client pentru tot timpul de lucru cu acesta. Indicatorul oferă o înțelegere clară a rentabilității investiției într-un client atras.


Formulă: LTV = venit de la 1 client pe întreaga perioadă de cooperare - costul atragerii și păstrării unui client.

KPI– acesta este un indicator cheie care vă permite să vă evaluați performanța în atingerea obiectivelor. KPI este determinat individual cu un specialist și un agent de publicitate, în conformitate cu indicatorii actuali și doriti.

În acest articol, am încercat să vorbim cât mai detaliat despre termenii și formulele de bază folosite în marketingul pe Internet, astfel încât să puteți evalua situația actuală a campaniilor dvs. de publicitate, precum și să înțelegeți limbajul specialiștilor în marketing. Cele mai bune urări pentru tine!


Pe curând!

Marketingul de performanță presupune o evaluare clară și măsurabilă a tuturor activităților de publicitate. Practic, experții folosesc mai multe metrici care arată clar eficacitatea campaniilor publicitare: CPA (cost pe acțiune), CPO (cost de comandă), RRR (cota din costurile de publicitate) și ROI (rentabilitatea investiției). Fiecare dintre indicatori este util în muncă și, desigur, are argumente pro și contra.

Valorile cheie pot fi calculate folosind formule general acceptate:

CPA (Cost per action) - costul actiunii tinta.

CPO (cost per comandă) - costul comenzii

DRR (cota din costurile de publicitate)

ROI (return of investment) - rentabilitatea investiției

Indicatorul DRR, care este deosebit de popular în marketingul rusesc, merită o atenție specială. Această valoare este similară cu rentabilitatea investiției și arată raportul dintre toate costurile și banii primiți din publicitate. Deoarece RRD este influențată direct de cifra de afaceri reală și oferă cea mai obiectivă evaluare a eficienței.

Să ne uităm la un exemplu

În perioada de raportare, organizația a investit 10.000 de ruble în publicitate: pe lângă bugetul pentru promovare, această sumă a inclus crearea de reclame și înființarea unei campanii de publicitate. Organizația a primit profit de 30.000 de ruble de la clienții atrași.

DRR = (10.000 / 30.000) * 100% = 33%

Cu toate acestea, în viața reală, calcularea DRR este un proces complex și consumator de timp. Este necesar să se țină cont de toate cheltuielile și veniturile, care de fapt pot fi multe: toate comenzile de pe site, achizițiile într-un magazin offline, apelurile, dezvoltarea designului, plata serviciilor de specialitate, costul evenimentelor speciale și configurarea publicității. Specialiștii de marketing sunt ajutați de servicii care se integrează cu sistemele de analiză web - Google Analytics, Yandex.Metrica și iau în considerare și datele din serviciile de urmărire a apelurilor. Agenția noastră folosește platforma K50 „Statistics” și „Optimizer” în aceste scopuri. Sistemul monitorizează progresul campaniilor de publicitate, evaluează calitatea muncii pe mai multe canale simultan și analizează traficul primit.

KPI este o evaluare cantitativă a calității muncii efectuate. Valorile ar trebui să reflecte eficiența campaniei de publicitate în cifre exacte și să formeze baza pentru strategiile de promovare ulterioare. Monitorizarea indicatorilor cheie ajută o companie să-și atingă obiectivele de publicitate și vânzări.